Forsendelser & Retur
ORDREBEKRÆFTELSE / KVITTERING
Ordrebekræftelsen/kvitteringen er sidste trin i købsprocessen, og vi anbefaler, at du udskriver den umiddelbart efter købet. Forsendelsen vil blive ledsaget af en faktura, som skal fremvises ved enhver ombytning, returnering eller reklamation.
Fakturaen er dit garantibevis - hvis uheldet skulle være ude.
Som en ekstra sikkerhedsforanstaltning sender vi også en ordrebekræftelse per mail til den indtastede e-mailadresse.
Bemærk venligst, at vi ikke garanterer forsendelse og levering af varer og tager intet ansvar, hvis varer er udsolgt, ikke på lager eller vores system ved en fejl har oversolgt varerne. Vi tager intet ansvar for fejl i priser eller system.
BETALING
Ved betaling med kreditkort er du altid sikret mod misbrug. Du har mulighed for at afvise betaling, når du modtager din opgørelse. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der bruger SSL (Secure Socket Layer) i sin betaling.
De data, du afgiver i forbindelse med køb betalt med kreditkort, er krypteret (SSL), og det er kun PBS, der kan læse dem. Hverken vi eller andre har mulighed for at læse dataene.
Varebetalingen trækkes først, når varerne afsendes. Der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.
I vores e-shop kan du betale med følgende betalingsmetoder:
Dankort
Visa/Dankort
eDankort
Eurocard
Mastercard
MobilePay
Apple Pay
LEVERING DANMARK
Leveringer på kundens anmodning foretaget uden anerkendelse sker på kundens risiko ved eventuelle mangler eller skader.
Vi bruger GLS eller DAO til vores forsendelser - og alt sendes som pakker, så varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen. Din pakke bliver leveret til afhentning i din nærmeste pakkeshop.
Leveringstid: 1-3 dage.
Pakker, der ikke er afhentet eller nægtet modtagelse, vil blive opkrævet alle udgifter til returfragt og ekspeditionsgebyr, fratrukket returbetaling.
EU - Zone 1 lande
Leveringer på kundens anmodning foretaget uden anerkendelse sker på kundens risiko ved eventuelle mangler eller skader.
Vi bruger GLS/DHL/UPS til vores forsendelser – og alt sendes som pakker, så varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.
Leveringstid: 2-6 dage inden for EU.
Pakker, der ikke er afhentet eller nægtet modtagelse, vil blive opkrævet alle udgifter til returfragt og ekspeditionsgebyr, fratrukket returbetaling.
EU - zone 2-lande (Estland, Letland, Litauen, Ungarn, Tjekkiet, Rumænien, Slovakiet, Slovenien)
Leveringer på kundens anmodning foretaget uden anerkendelse sker på kundens risiko ved eventuelle mangler eller skader.
Vi bruger GLS/DHL/UPS til vores forsendelser – og alt sendes som pakker, så varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.
Leveringstid: 2-8 dage.
Pakker ikke afhentet eller nægtet modtagelse vil blive opkrævet alle udgifter til returfragt, told og ekspeditionsgebyr, fratrukket returbetaling.
EUROPA uden for EU (Norge, Schweiz, Monaco, Ukraine)
Leveringer på kundens anmodning foretaget uden anerkendelse sker på kundens risiko ved eventuelle mangler eller skader.
Vi bruger GLS/DHL/UPS til vores forsendelser – og alt sendes som pakker, så varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.
Leveringstid: 2-8 dage.
Pakker ikke afhentet eller nægtet modtagelse vil blive opkrævet alle udgifter til returfragt, told og ekspeditionsgebyr, fratrukket returbetaling.
Grønland, Færøerne og Island
Leveringer på kundens anmodning foretaget uden anerkendelse sker på kundens risiko ved eventuelle mangler eller skader.
Vi bruger DHL/UPS til vores forsendelser – og alt sendes som pakker, så varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.
Leveringstid: 8-10 dage.
Pakker ikke afhentet eller nægtet modtagelse vil blive opkrævet alle udgifter til returfragt, told og ekspeditionsgebyr, fratrukket returbetaling.
USA og Canada
Leveringer på kundens anmodning foretaget uden anerkendelse sker på kundens risiko ved eventuelle mangler eller skader.
Vi bruger DHL/UPS til vores forsendelser – og alt sendes som pakker, så varerne altid kan spores, hvis der skulle opstå problemer med leveringen.
Leveringstid: 8-10 dage.
Bemærk, at du er ansvarlig for varerne, når de er leveret til dig.
Bemærk venligst, at vi ikke accepterer pakker, der skal betales af modtager.
Pakker ikke afhentet eller nægtet modtagelse vil blive opkrævet alle udgifter til returfragt, told og ekspeditionsgebyr, fratrukket returbetaling.
RETURNERING
Når produktet returneres, og fortrydelsesretten er udnyttet, kan dette kun ske, hvis produktet returneres i samme stand, som da du modtog det. Når du gør brug af denne ret, skal du betale for fragt, når du returnerer produktet. Du skal returnere varen til os inden for 14 dage efter du har modtaget den.
Når du returnerer produktet, bedes du bruge den vedlagte returformular og angive følgende oplysninger på pakken: Dit navn og adresse.
Returnering skal sendes til: Brogaardsvej 41, 2820 Gentofte, Danmark
Returnering skal sendes med Business levering, da den ikke afhentes i pakkeshops eller andre steder, kan kun leveres i åbningstiden.
Det kan tage op til 14 dage at modtage og fuldføre din returnering.
Sørg for at beholde din kvittering og sporingsnummer i mellemtiden, da ansvaret for returneringen er dit, indtil den når os.
KLAGER
Ved lov ydes der 24 måneders garanti på alle produkter. Garanti betyder, at du som kunde kan klage over mangler ved produktet, der er opstået op til 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning, at disse mangler ikke skyldes din forkerte brug af produktet eller anden skadevoldende adfærd, der har ført til manglen. Du skal reklamere inden for rimelig tid efter, at du har konstateret manglen. Hvis du reklamerer inden for 2 måneder, anses det altid for at være rettidigt. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have i forbindelse med returnering af produktet, når kravet er berettiget.
Reklamation skal efter aftale sendes til: MYAMATO, Brogårdsvej 41, 2820 Gentofte.
Du kan også klage over et produkt, som du har købt hos os, til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk. Du kan også bruge EU-Kommissionens online klageportal ved at indgive en klage. Dette er især relevant, hvis du er forbruger, der bor i et andet EU-land. Du kan indgive en klage ved at følge linket: http://ec.europa.eu/odr. Når du indgiver en klage, bedes du indtaste vores e-mailadresse hello@myamato.dk. Kan vi ikke nå frem til en fælles løsning gennem Center for Klageløsning, har du ret til at klage til Forbrugerklagenævnet. Følg linket for at indgive en online klage til Forbrugerklagenævnet: https://minsag.forbrug.dk/FKVWeb/CheckComplaintStart.aspx
PERSONLIG INFORMATION
Alle oplysninger bruges kun til din forsendelse og opbevares i vores regnskabsafdeling i 5 år i overensstemmelse med de regnskabsretlige betingelser. Vi garanterer, at vi aldrig sælger, udlejer eller udlåner personlige oplysninger til en tredjepart.